آسمان آبی

جایی برای نوشتن روزنوشت هایم در کمال آرامش!

آسمان آبی

جایی برای نوشتن روزنوشت هایم در کمال آرامش!

آموزش آشپزی

سلام به همه دوستای خوبم
امروز آخرین روز ماه رمضونِ،امیدوارم نماز و روزه های همه مورد قبول درگاه پروردگار قرار گرفته باشه و عید همگی مبارک باشه...  
توی دوتا پست قبلی در مورد ته چین بادمجون نوشته بودم که دوستان خواسته بودن دستورشو بنویسم..البته من دستور اولیه اش رو تو وبلاگ سیندخت جون دیدم و بعدش خودم با یکمی تغییرات جزئی درستش کردم.

مواد لازم:

سی*نه مرغ: ۱عدد (یا میتونید از ۲تا ران مرغ استفاده کنید)
برنج :۳ پیمانه
ماست سفت و ترش:۱ پیمانه پر یا ۶ قاشق
زرده تخم مرغ: ۳ عدد
زرشک:۳ قاشق
بادمجان قلمی متوسط:۳-۴ عدد
زعفران
روغن مایع
کره

نکته مهم:
ماست ته چین باید سفت باشه و طعمش تقریبا ترش باشه.هرچی ماستتون ترش تر باشه ته چین خوشمزه تر میشه.

اول مرغ رو با پیاز و نمک روی گاز میزاریم و اجازه میدیم مرغ کاملا بپزه و آبش تقریبا تموم بشه..بعد مرغ رو ریش ریش میکنیم.
بادمجان ها رو پوست کنده و حلقه حلقه میکنیم و بعد سرخش میکنیم و اونها رو کنار میگذاریم تا روغن اضافیش خارج بشه.
بعد برنج رو آبکش میکنیم .
زرده های تخم مرغ رو با چنگال مخلوط میکنیم و بعد ماست رو  تو یه ظرف نسبتا بزرگ میریزیم و تخم مرغ ها رو باهاش مخلوط میکنیم و بعد زعفرون و نمک  و فلفل و زرشک و نصف لیوان روغن مایع و یا کره آب کرده رو باهاش مخلوط میکنیم و خوب هم میزنیم،بعدش حدود یک سوم یا نصف برنجتون رو کم کم به این مخلوط اضافه کنید و خیلی آروم هم بزنید.
برای پخت غذا حتما باید از قابلمه تفلون استفاده کنید..قابلمه رو روی گاز بگذارید و بعد یکمی روغن بریزید و بعد  مخلوط رو توی قابلمه بریزید و با پشت کفگیر یا قاشق صافش کنید و یکمی فشار بدید تا خوب صاف و یکدست بشه و بعد مرغ ریش ریش  شده  رو بریزید و بعد یکمی برنج بریزید و بعد بادمجون بگذارید ..روش گذاشتن مرغ و بادمجان دقیقا مثه مایه لوبیا پلو میمونه یعنی باید لایه لایه باشه!و روی مرغها و بادمجونها رو کاملا با برنج بپوشونید و  صافش کنید،بعد هم در ظرف رو بسته و  دمش کنید...توصیه میکنم برای اینکه ته دیگ نسوزه و ضخامتش بیشتر باشه حتما شعله رو کاملا کم کنید.اندازه ها رو هم  رعایت کنید و تغییر ندید 
در کل مواد ته چین و روش پختش مثه ته چین مرغِ با این تفاوت که بادمجون و زرشک داره!...اگر دوست داشته باشید میتونید به جای مرغ از گوشت هم استفاده کنید..من که خیلی از مزه اش خوشم اومد چون بامجون خیلی دوست دارم امیدوارم شما هم درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.

راستی کسی نمیدونه بلاگرد دوباره چرا خراب شده؟!!آدرس بعضی از شما رو ندارم لطفا توی کامنتهاتون آدرس رو هم بنویسد..احتمالا باید لینکهارو مثه قدیمها مستقیم بزاریم تو وبلاگ و خیالمون رو از دست این سرویسهای داغون و اعصاب خورد کن راحت کنیم

امیدوارم تعطیلات بهتون خوش بگذره...

تا بعد 

نظرات 33 + ارسال نظر
سپیده جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 05:27 ب.ظ

عید شما هم بارک باشه از غذات هم ممنون باید خوشمزه باشه

ممنون عزیزم...
من که خوشم اومد امیدوارم شما ها هم دوست داشته باشین

دختر ۲۰ ساله جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 07:48 ب.ظ

سلام عزیزممممم
خوبی ساندی جووونم؟
گلم نمیدونم شرایطش رو...اینی که من میگم موسسه خیریه خیلی عمومی نیست و اشنامون بوده تقریبا ..که من رفتم:*:*
و تو کارای دفتریشم تقریبا.
ولی فک نمیکنم شرایطه خاصی داشته باشه.

سلام عزیزممممممممم
ممنون خانم
مرسی که برام توضیح دادی..حالا یه روز که سرم خلوت بود باید حضوری برم ببینم شرایط همکاری باهاشون چیه!!
بوووس

نوشی جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:14 ب.ظ

عیدت مبارک عزیزم!!مرسی

مرسی نوشی جون

شاذه جمعه 20 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:49 ب.ظ http://shazze.blogsky.com

سلام شیدا جون
مرسی از دستور آشپزی
باید جالب باشه
بازی رو هم خوندم. خیلی این بازی رو دوس دارم آدم کلی با دوستاش آشنا میشه.

سلام عزیزم
خواهش میکنم..نمیدونم امیدوارم خوشت بیاد
منم از این بازی خوشم میاد..
بووووس

من شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:04 ق.ظ http://who-iis-who.blogfa.com/

سلام شیداااااااااااااا
.. آخ جون غذااااااااااا
برم بخونم بیاممممممم ..
میگم میخوای شوووووووور کنی ؟؟؟
هان ؟؟؟
کدبانو شدی ؟؟؟؟؟
ای بلاچه ...
خب خانم ما فعلا میرویم بادمجونا رو پوست بکنیم بزاریم تو نمکککککککککک.. بر می گردیم ... سنجد :دی

سلاممممممممممم عزیزم
:دی
نهههههههههههه..هویجوری خواستم یه تنوعی ایجاد کنم!:دی
عزیزم از رو دستور من اگه می خوای آشپزی کنی قبلش به اورژانس یه زنگ بزن:دی

طیبا شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:19 ق.ظ

آفرین آشپز خانم دستور آش

مرسی عزیزم

طیبا شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:19 ق.ظ

بیسته در ضمن عید فطر را به شما تبریک میگم همیشه ایام به عید و شادی:-)

بازم ممنون:*

من شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:09 ق.ظ http://who-iis-who.blogfa.com/

داشتم یه بار دیگه پستت رو میخوندم یه سوال برام

من شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:13 ق.ظ http://who-iis-who.blogfa.com/

داشتم یه بار دیگه پستت رو میخوندم یه سوال برام پیش اومد ییهو و اونم اینکه اگه اجازه ندیم مرغ نمی پزه ؟؟؟ =(( =(( =((
میدونی چیه من مرغ دوست ندارم و آین آقای خونه بادمجون .. فکر کنم باید از این غذا صرفنظر کنم .. حالا شاید هم پختمش ..!! مرسی آشپز بانو ..

بستگی به نوع مرغش داره!!! اگه با ادب باشه بدون اجازه محاله بپزه اما اگه بی ادب باشه اجازه اش دسته خودشه:دی...(ای شیطونننننننننن:*)
عزیزم خوب به جای مرغ با گوشت بپز در ضمن به جای بادمجون میشه از سبزیجات دیگه هم استفاده کرد!!!
فداتشم

رها شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:44 ب.ظ http://www.raharash.blogfa

ساندی جونییی مرسییی من جدا به دستورالعمل ته چین نیاز داشتمممممم مرسییییییییی کدبانو.
عیدت مبارک ساندی جونم

سلام عزیزممممم
خیلی خوشحالم که به دردت خورد
فداتشم...بوووووووووووس

خانومی هستم شنبه 21 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:18 ب.ظ http://khanoomiii.blogsky.com/

سلام عزیز . مرسی از لطفت .

عید تو هم مبارک .

از بابت نظر قشنگت هم ممنون .

چند تا پست آخرت رو خوندم . بازم میامممممممممم ...

سلام عزیزم
ممنون
خواهش میکنم عزیزم....
خوشحالم میکنی....بوس

آزی یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 10:10 ق.ظ http://goldendays.blogfa.com

مرسی عزیزم از تبریکت
آرزو میکنم همیشه شاد و عاشق باشی
مرسی از آموزشت
حتما خیلی خوشمزه میشه
بوووس

خواهش میکنم...
فداتشم....
قابل نداشت! امیدوارم از مزه اش خوشت بیاد
بوووس

همسر آقا فرزاد(مرمر) یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:06 ب.ظ http://www.farzad-r59.blogfa.com

سلام ساندی جون عیدت مبارک نماز روزه هات قبول باشه خانوم خانوما.آفرین به این دختر هنرمند باریکلا احسنت.
اگه حسش بود شاید من هم ته چین بپزونم....
راستی نقش داماد بهت میادا...عجب داماد دل گنده ای که نیومده با عروسش خرید واقعا که.....

سلام عزیزم
مرسی مرمر جونم....فدات،خجالتم نده!:دی
امیدوارم بپزی و با فرزاد خان با هم بخورید و کلی از مزه اش لذت ببرید
جدی؟...:دی
آره به خدا!!!

شیلا یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:04 ب.ظ http://godscourtyard.blogfa.com

سینه مرغم جزو سانسوره؟

مرغش که نه ولی قسمت اولش بدجورییییییییییی هست!!!:دی

مونی یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:51 ب.ظ http://www.mohni.blogfa.com

وای دلم خواست !

آخی!..کاش میشد خودم برات بپزم البته تو که یه خودت کدبانویی عزیزم..این غذا با دستپخت تو حتما عالی میشه

سیب مهربون یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:54 ب.ظ

خوبی؟
عیدت مبارک
خسته نباشی
ممنون که اینها رو نوشتی
خودتو معرفی کردی نه ها
ته چینو میگم
:)
قربونت ورم...
برم نه ورم...
با لهجه بخون
:)

مرسی
فداتشم...
قابلی نداشت عزیزم
الهی که سیبک هم از مزه اش خوشش بیاد:)
خندهههه....
منم قربونت ورمممممممم
:)

خانومی هستم یکشنبه 22 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:23 ب.ظ http://www.khanoomiii.blogsky.com

سلام . مرسی از کامنتت عزیزم .

منم این آهنگو دوست دارم . کم کم باید به فکر گذاشتن کنسرت باشم !! نه ؟

شاد باشی .

سلام عزیزم
خواهش میکنم
کنسرت گذاشتی حتما خبرم کنننننننننننننن!!بعله من که از الان بلیطمو رزرو کردم :دی
فدات

لاله دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:14 ق.ظ http://mehdijoonam.persianblog.ir

سلام ساندی جون. خوبی خانمی؟ چرا پینگ نکردی؟ الان اومدم دیدم دو تا از پستاتو نخوندم. تازه الانم شانسی اومدم. گفتم حتما آپ نکردی که پیشنگ نکردی دیگه!
عید مبارک خانمی. نماز و روزه هات قبول...

سلام عزیزم
ممنون
چه طوری پینگ کنم؟!..من اصلا نمیتونم بلاگرد رو بیبینم حتی لینکهامو هم نشون نمیده ..صفحه پینگرش هم باز نمیشه:(
فداتشم....مال شما هم همینطور

آمینا دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:15 ق.ظ http://www.avamin86.persianblog.ir/

سلام ساندی جون...تو بی وفا بودی و من نمی دونستم؟؟؟
شاد باشی همیشه...

سلام عزیزم
نه به خدا....الان میام بهت میگم عزیزم:*
تو هم همینطور

سیب مهربون دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:43 ق.ظ

قربونت گلم که به باد ما بودی
باد که نه یاد
:)
دستت درد نکنه
راستی انگاری من اول بودم ها
هورااااااااااااااااااااا
خاله ساندی برم کام بعدی بهت یه چزی بگم
گوشتو بیار

:)
خواهش میکنم...تو این ماه رمضونی خیلی وقتها یهو اومدین تو یادم:*
عزیزم شما همیشه اولی ولی اولین نفر فک کنم اون پایینه ولی:
ای ول
ای ول
سیب سیبی رو ای ول!
:دی
بوس

سیب مهربون دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 08:44 ق.ظ

من و عزیز جونم دیشب نی نی مونو دیدیم
اینقدر ناز بود
اینقده ناز بود
انگاری داشت ما رو نگاه می کرد
تازه گفت بهت سلام برسونیم

واییییییییییییییییییییی سیبی جونم الهی قربون اون نی نی خوشگلت برم...خوش به حالتوووووووووووووون....معلومه که نی نی سیب سیبی ناز میشه...ای جانم...
وای از طرف منم بهش سلام میرسوندی به اضافه چندتا بوس
بوس بوس

سیب مهربون دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:18 ب.ظ

ببین ساندی جان امدی نسازی ها
وقتی من میگم من اولم
یعنی من اولم
بقیه رو ژاک می کنی
ژاک نه پاک
اخه می دونی اونموقع که حس اول بودن تو وجودمان شعله ور شد هنوز این کامنت دونیت خوب باز نشده بود خوب
هی رفتم بالا دیدم من اولم
اومدم پایین دیدیم من اولم
نگو من وسط بودم
بقیه رو پاک کن تا روی منو زمین نندازی
...




شوخی نمودندیدیم
:)

اوکی عزیزم:دی
من که چیزی نگفتم شما اولللللللللللللللللللل(لبخند ژوکوند!!)
حالا ایندفعه جون من ببخش..بزار پاک نکن..دفعه بعد اول شو
اگه می خوای پاک میکنم هاااااا ولی ایندفعه به خاطر گل روی من کوناه بیا خواهررررررر:دی


بوس بوس:)

بهاره دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:39 ب.ظ http://www.khuneye-eshgh.com

سلاااااااااااااااااااام سلااااااااااااااااااااااااااااام به ساندی عزییییییییییییزم:************
خوبی؟؟؟
خوشی؟؟؟
خییییییییییییییییلی خوشحالم کردی پیشم اومدی دوست خوبم:********
وااااااااااای مرسی از دستور ته چین بادمجون:دی
مگر اینکه من بیام اینجا یه کم کدبانو گری یاد بگیرم(خجالت)
تا حالا نخوردم ولی غذای خوشمزه ای به نظر میرسه.
امتحانش میکنم بعد میام خبرشو بهت میدم:******
قربانت فعلا...
بوووووووووووووووووووووووووووس ووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس

سلامممممممممممم عزیزممممممممممم
ممنون
خواهش میکنم..قابل نداشت
این حرفها چیه ..شما خودت یه پا کدبانو هستی:*
امیدوارم خوشت بیاد:*
بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووس

ثمین دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 04:57 ب.ظ http://begoo.mihanblog.com

سلام ساندی عزیز ومهربونم ... وای میبینم که کلی کدبانو هم
هستیییییییییییی ! مرسی بابت دستور ..درست میکنیم !
خوت چطوری دوست جونی من؟

سلام عزیزم
خواهش میکنم(خجالت)
قابل نداشت امیدوارم خوشت بیاد...
خوبم ممنون:*

بی نام دوشنبه 23 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 06:46 ب.ظ

سلام ساندی .من تازه از یک سفر دور و دراز برگشتم. امروز که به دنبال شعری می گشتم موزیک وبلاگت من رو دیونه کرد اگر اسم آلبوم یا یک نشون از نوازنده بدی دعا گوت خواهم بود .قربان محبتت.م.ح

سلام...
باور کنید اسمش رو نمیدونم...چند سال پیش یک دوست اینو به من هدیه داد ...اما اگر تونستم مشخصاتشو پیدا کنم حتما بهتون خبر میدم.

غریبه سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 12:38 ق.ظ http://quotidien.blogfa.com

سلام خانم آشپز نماز روزه تو هم فبول عزیزم
بوسسس
میگم این آسمایلی ها چی شد پس ؟؟؟؟

سلام عزیزم..ممنون
بوووووس
نمیدونم به خدا...فک کنم باید شدت عمل به خرج بدم براشون:دی

خانومی سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:02 ب.ظ http://dream-life.blogfa.com

سلام آشپز باشییییی
خوبی؟
حیف که من بادمجون دوس ندارم !!!

سلام عزیزممممم
ممنون
آخی..میشه با چیزهای دیگه هم درست کرد(چشمک)

خانومی سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:08 ب.ظ http://dream-life.blogfa.com

سلام آشپز باشییییی
خوبی؟
حیف که من بادمجون دوس ندارم !!!

francois سه‌شنبه 24 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 05:38 ب.ظ http://www.francois.blogsky.com

سلام ساندی
حقیقت را بگویم من هیچ وقت آشپز خوبی نبوده ام و فقط طرز تهیه غذاهایی مانند اسپاگتی و استیک سیب زمینی را می دانم ولی در غذاهای ایرانی استعدادی ندارم چون به نظرم طرز تهیه آنها سخت و پیچیده است ولی طعم آنها هم برای من تازگی دارد
ممنون از این مطلب
good luck

سلام دوست عزیز
سخت که نیست فقط یکمی حوصله و دقت لازم داره:)
خواهش میکنم

آسمونی چهارشنبه 25 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:05 ب.ظ http://www.asemooni-e-man.blogfa.com

خراب نشده که! خراب شده ؟!!!
اوه... چه حالی داری بابا... ته چین...

من که نمیتونم ببینم:(
گاهی اوقات یهو حالش به وجود میاد!!!

من پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 09:55 ق.ظ http://who-iis-who.blogfa.com/

چطوری ؟؟ فکر کردم آپی خانم /////////
ای بابا .. بازم که دالی موشک شدییی......

ممنون...هی می خوام دو روزه آپ کنم وقتش پیدا نمیشه!!!!(خجالت)
نه...زودی آپ میکنم:*

گلبانو پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 01:02 ب.ظ http://banoo-gol.blogfa.com

سلام ساندی جون
مرسی از دستور اشپزی عزیزم.اتفاقا من بادمجون خیلی دوست دارم حتما طبق دستورت درست می کنم .بوس بوس

سلام عزیزم
خواهش میکنم....خیلی خوشحالم که خوشت اومد
بوس بوس

آوامین=آمینا پنج‌شنبه 26 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 02:02 ب.ظ http://www.avamin86.persianblog.ir/

سلام ساندی جونم...خوبی ؛؟؟
ممنونم که اومدی پیشم و همیشه میای پیشم...مرسیییی...
مواظب خودت باش...همیشه بیا پیشم چون می بینمت خوشحال میشم...من دستو رپخت این غذاتو خیلی می دوستم...بوسسسس

سلام عزیزم...ممنون
فداتشم...چشم حتما بهت سر میزنم
خوشحالم که خوشت اومد..بووووووس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد