آسمان آبی

جایی برای نوشتن روزنوشت هایم در کمال آرامش!

آسمان آبی

جایی برای نوشتن روزنوشت هایم در کمال آرامش!

قسمت دوم:روش های شاد بودن!

سلام به همه دوستای عزیزم

قبل از اینکه بحث رو ادامه بدم لازم میدونم یک توضیح کوچولو بنویسم:

دوستان خوبم،سوال من در پست قبل این بود که چرا ما خودمون ناراحتی ها و غصه هامون رو چندبرابر میکنیم،من خیلی خوب درک میکنم که توی زندگی مشکلات خیلی تلخی وجود داره و مگر میشه ما ادعای انسان بودن بکنیم و بعد برای یک اتفاق تلخ ناراحت نشیم؟!من اصلا نمی خوام بگم وقتی یک شکست در هر رابطه ایی پیش میاد اونو فراموش کنید یا در اوج ناراحتی بخندید..بلکه به نظر من باید اجازه داد بحران روحی سیر معمول خودش رو طی کنه اما درکنارش  به جای اینکه با عذاب دادن خودمون باعث شدت گرفتن افسردگیمون بشیم  باید آسیب های روحیمون رو ترمیم کنیم...من سعی میکنم توی این پست  راه حل هایی که خودم تجربه کردم یا توی کتابها خوندم و یا دوستانم برام گفتن رو می‌نویسم...

معمولا وقتی توی زندگی یک حادثه تلخی پیش میاد توی اون موقعیت  لازمه به شکلی عصبانیت یا غصه هامون رو تخلیه کنیم...توی اینجور مواقع وجود یک دوست یا یک عضوی از خانواده که بهش اطمینان داریم برای گفتن حرفهامون خیلی خوبه اما معمولا چون توی این حالت حرفهایی می‌زنیم که از روی عصبانیت یا ناراحتیه و ممکنه بعدا برامون ایجاد دردسر کنه و یا اصلا شاید کسی رو برای حرف زدن نداشته باشیم بهترین راه اینه که به یک جای خلوت برید و تمام حرفهاتون( حتی نا*سزا)توی کاغذ بنویسید...اینقدر به این نوشتن ادامه بدید تا کاملا ذهنتون خالی بشه...موقع نوشتن هم اجازه بدید تمام احساسات روحیتون مثل گریه،عصبانیت و...تخلیه بشه،ممکنه این نوشتن چندروز طول بکشه تا نتیجه مطلوب رو بگیرید..اشکالی نداره..فقط سعی کنید بدون تعارف با خودتون همه چیز رو بنویسید!

سعی کنید به محض اینکه نشانه کوچکی از بازگشت ناراحتی در خودتون مشاهده کردید سریع با نوشتنش اونرو از ذهنتون خارج کنید.

 با حفظ گذشته در زمان حال زندگی کنید!کسایی که از خودشون یا دیگران توقع دارند گذشته رو به راحتی فراموش کنند معمولا با شکست مواجه میشن،چون اینکار اصلا امکان پذیر نیست!..اجازه بدید گذشته مثل یک کتاب بسته توی ذهنتون باقی بمونه و تمام توجهتون رو معطوف به اتفاق هایی کنید که در زمان حال جریان داره و با تمام قوا تلاش کنید از اونها لذت ببرید...گاهی اینقدر توی رویاپردازی کردن در مورد گذشته غرق میشیم که فرصتهای خوب زمان حال رو از دست میدیم...پس سعی کنید توی لحظه زندگی کنید و از تک تک اتفاقای زندگیتون(حتی اگرخیلی کوچیک هستند) لذت ببرید...تا حالا فکر کردید خوردن یک بستنی در هوای خیلی گرم یا شستن موها با یک شامپوی خیلی خوش بو چقدر لذت بخشه!

 به طور منظم توی ظاهرتون  و محیط اطرافتون تنوع ایجاد کنید!یکنواختی همیشه باعث کسالت و افسردگی میشه...گاهی تغییر مدل مو یا ابرو یا اضافه کردن یک شاخه گل یا هرچیزی که دوست دارید به محیط اطرافتون باعث تحول عجیبی توی روحیتون میشه...پس هیچ وقت نسبت به ظاهرتون و محیط اطرافتون بی توجه نباشید و سعی کنید با تغییراتی که ایجاد میکنید اعتماد به نفستون رو افزایش بدید و محیط رو برای خودتون دلپذیر کنید.

هر روز صبح که از خواب بیدار میشید به خودتون یک جمله امیدوار کننده بگید!مثلا:امروز حتما اتفاقات خوبی توی زندگیم میفته !تلقین جملات امیدوار کننده و تلاش برای ایجاد حس خوشحالی میتونه باعث ایجاد انرژی مثبت و احساس شادی بشه.

 در طول هفته یک زمانی رو به خودتون اختصاص بدید،توی این تایم سعی کنید کارهای مورد علاقتون رو انجام بدید،مثلا میشه خرید کرد،یک کتاب خوب خوند،به یک دوست قدیمی تلفن کرد...هر کاری که روی شما تاثیر مثبت داره و باعث خوشحالیتون میشه انجام بدید.

هر روز دوش بگیرید! شاید به نظرتون خیلی عادی باشه اما دوش گرفتن با آب ملایم(کمی خنک)و استفاده از صابونها و شامپوهایی که بوی اونها رو دوست دارید خیلی باعث آرامش میشه...

 از معاشرت با افرادی که دائم در پی یادآوری اتفاقات تلخ زندگیتون هستند و یا با حرفهاشون باعث رنجش شما میشن در حد امکان اجتناب کنید، افراد منفی باف که فقط بلدند نیمه خالی لیوان رو ببینند و یا با حرفهاشون باعث ناامیدی میشن و کاری به جز انتقال امواج منفی ندارن عاملی هستن برای بر باد دادن تلاشهای آرامش بخش شما...چرا تعارف کنیم میتونیم بهشون خیلی مودبانه تذکر بدیم و اگر رعایت نکردند ارتباطتمون رو محدود یا قطع کنیم

ادامه دارد...

پ . ن :دوستای خوبم شما هم اگر روشی رو تجربه کردید که مفید بوده حتما بنویسید (در ضمن خوشحال میشم اگر نظرتون رو در مورد این بحثی که شروع کردم بنویسید...اگر هم فکر میکنید زیاد مفید نیست بگید که تمومش کنم )

نظرات 33 + ارسال نظر
francois دوشنبه 11 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:05 ب.ظ http://www.francois.blogsky.com

hi sandy you have a good blog and you write well but your method is hard because some condition happen in life that we can not forget them

سلام
ممنون از لطفتون
درسته که این روش شاید در نظر اول سخت باشه اما همینطور که گفتم اصلا احتیاج نیست پیشامدهای تلخ رو فراموش کنید چون امکان پذیر نیست!...فقط کافی به خودمون کمک کنیم تا اسیبهای روحیمون رو ترمیم کنیم و به مرور دوباره آدم شاد و با نشاطی بشیم...اینطوری هر چقدر هم موضوع پیچیده و تلخ باشه باز میشه باهاش کنار اومد و به زندگی عادی برگشت...

مریم پاییزی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:08 ق.ظ http://man0o-del.blogfa.com

بابا جمع کن بساطتو !! این چرندیات چیه تحویل مردم میدی آخه ! اینا که واسه مردم بنزین نمیشه آخه
تو مشکل بنزین و حل کن آرامشم پیدا میشه . بیکاری از صبح تا شب میشینی هی نظریه ی کارشناسی میدی؟ گیلاسی و دیدی جوگیر شدی نه؟
نویسنده : روح خبیث و مردم آزار مریم پاییزی :دی

ببخشید شما؟...از اداره اماکن اومدید یا سد معبر شهرداری؟:دی
آهان...نکنه تو از اونهایی که اتیش راه انداختن؟...زود اعتراف کن!
اون مشکل رو که ا *ح *م *د* ی ن *ژ ا* د جو ن براتون توی دو دقیقه حل کرد(شکلک سبز)...از کجا فهمیدی بیکارم؟...نیششش
دختر گیلی در مورد آیین شوهر داری مینویسه..چه ربطی داره آیا به افسر دگی؟!!!
پاسخ دهنده:روح لطیف ساندی:دی

مریم پاییزی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:09 ق.ظ

سکته کردی اولش نه؟
خداییش راستشو بگو ها :دی

آره عزیزم
یه لحظه احساس کردم از ستاد سد معبر شهرداری اومدی:دی

مریم پاییزی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:11 ق.ظ

ساندی خانومی اگر بار گران بودیم بر می گردیم! البته ۱ ماه دیگه :(

اخی...دلم برا شیطونیات تنگ میشه
زود برگرد

نوشی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:50 ق.ظ

عزیزم مطمئنا مفیده!
فردا میام سر فرصت

ممنون از لطفت
خوشحال میشم عزیزم

نوشته بر باد سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:39 ق.ظ http://tadi.blogfa.com

ساندی جان اطلاعاتی که اینجا میدی واقعا برای من مفیده........می تونم بگم که من تا حدودی اینها رو انجام میدم..........تداعی

ممنون تداعی جون...
خیلی خوشحالم عزیزم
قربونت

francois سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:11 ق.ظ http://www.francois.blogsky.com

hi sandy i added your link because in my idea your text is benefit

سلام
ممنون از لطفتون
منم شمارو لینک میکنم

سیب مهربون سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:17 ق.ظ

سلام
صبح به خیر
خوبی نازنین افتابیه من
چقدر خوب نوشتی
و چقدر خوبه که همه اینها رو می دونی

سلام عزیزم
عصر بخیر
مرسی خوشگلم...ممنون...بعضی هاش رو خودت برام گفتی
ممنون
بوس

غریبه سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:37 ق.ظ http://quotidien.blogfa.com

وای چه همه نکات مهم و خوب و شادی بخش :ی
البته اینها که تو میگی همش خیلی خوبه ها ولی عمل کردن بهش یه نموره سخت بیده !!!
و تازه با دونستم همه اینها اگه کسی نخواد بهت خودش برای بهتر زندگی کردن و شاد بودن کمک کنه هیچ کس دسگه ای هم نمیتونه بهش کمک کنه .... اینم از افاضات بنده :ی

اوهوووم..حتی یکمی از چقده بیشتر:دی
آره خب سخته...اما بعد که آدم انجام داد کلی کیف میکنه...پس ارزششو داره نه؟!
این جمله رو توی پایان بحث مینویسمش...!دی
ممنون

ماریا سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:20 ق.ظ http://www.zizi123.persianblog.com/

سلام رقصیدن هم من پیشنهاد میکنم

سلام
ممنون عزیزم...خیلی روش خوبیه.

آزی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:23 ق.ظ http://goldendays.blogfa.com

ساندی جونم
مرسی از راهنماییهات
کارایی رو که گفته بودی همه رو انجام دادم
چند تا سوال دارم
کد رو دقیقاً کجا باید وارد کنم؟
انتهای همه کدهای قالب ؟ یا مابین اونا؟
و اینکه پیوندهایی رو که قبلاً تو قسمت پیوندهای وبلاگ وارد کردم تکلیفشون چی میشه؟ کلاً پیوندهامو حذف کنم ؟
آخرم اینکه فونت پیوندهایی که بلاگرد بهم میده با فونت قالبم فرق میکنه اونو چه کار کنم؟
ببخشید که سوالام زیاد شد
آخه دیروز هرچی سعی کردم نشد و وبم بهم ریخت.

خواهش میکنم عزیزم الان میام توضیح میدم...

رویا سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:45 ق.ظ http://baraye-iliya.blogfa.com/

سلام
اینجوری بهتره ، راه حل دادن و می گم ...

ممنونم گلم ( بووووووووووووس )

بازم پانتومیم بازی ... ( چشمک )

سلام
ممنون...اون قسمت قبل هم تقریبا یه جور مقدمه بود تا منظورم رو روشن تر کنم...
قربونت خوشگلم...
بوسسسسسسسسس

روح ربا سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:47 ق.ظ http://www.roohroba.persianblog.com

سلام
از او به نام‏های مختلفی یاد شده است
و حرف‏های بسیار عجیب و حیرت‏انگیزی
توسط افراد مختلف درباره اعمال خارق‏العاده
و قدرت‏های تسخیرکنندة او گفته می‏شود......
[گل][گل][گل][گل]
[گل][گل][گل]
[گل][گل]
دوست داشتی یه سر بزن.
[گل]

سلام
سر میزنم...
ممنون

خانومی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:59 ب.ظ http://dream-life.blogfa.com

سلام عزیزم
این بحثت خیلی مفیده ادامه بده و خیلی طولانیش نکن
اون قسمت که گفتی هر روز صبح یه جمله امیدوار کننده بگیم رو من تجربه کردم خیلی جواب می ده

سلام عزیزم
ممنون...باشه خودم هم دارم سعی میکنم مفید و مختصر بنویسم...
جدا؟...خیلی عالیه..خودمم هم تجربه کردم خیلی خوب بود
قربونت

مریم پاییزی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:20 ب.ظ

سلام خانوم خوشگله
کجایی پس دلم واست تنگیده
بوووووووس

سلام عزیزم
دارم کامنت ها رو جواب میدم
منم همینطور..بهت سر میزنم
بووووس

سیب مهربون سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:57 ب.ظ

:)

:*

غریبه سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 03:55 ب.ظ http://quotidien.blogfa.com

دنبال چه جور کاری میگردی؟‌

کار پاره وقت که بتونم به دانشگاهم برسم...

کلاغی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:39 ب.ظ

ساندی .سلام با این آهنگ آیا می شود شاد بود؟البته من خیلی دوسش دارم اما نمی دونم چرا منو می بره تو گذشته های خیلی دور...
اون موقع ها که خیلی شاد بودم...اما حالا...

سلام کلاغی جون
میدونی من با این آهنگ یه آرامش عمیقی پیدا میکنم ،خودم هم نمیدونم چرا...من برای این که شاد بشم اول باید به آرامش برسم بعد خودبه خود احساس شادی و نشاط میکنم...
آخی عزیزم...نبینم ناراحت باشی...میفهم چی میگی...منم به خاطر مسائلی که برام پیش اومد مدت طولانی آرامش و شادیمو از دست داده بودم...اما حالا با تمام وجودم تلاش میکنم از گذشته بهتر و آرومتر و شادتر بشم...خیلی سخته ولی امکان پذیره...
بوسسس

کلاغی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:41 ب.ظ

خرید رفتن برای من آرامش بخشه بخصوص که برم و لوازم آرایش یا کیف یا کتاب بخرم...

چه تفاهمی!!!نیشش
منم دقیقا مثه تو هستم..عاشق خرید کردن...البته بعضی چیزهای خاص..

آزی سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 05:53 ب.ظ http://goldendays.blogfa.com

الهی فدات شم ساندی جونم
کارایی رو که گفتی انجام دادم
ولی هنوز فونتا ایراد داره
ولی اشکال نداره
از هیچی بهتره
مرسی از کمکت

خدا نکنه عزیزم
قالبت رو خراب کردی
الان میام برات توضیح میدم
بوس

رها سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:27 ب.ظ http://www.raharash.blogfa

ورزش هم میتونه موثر باشه ساندی جون مثل دوچرخه سواری یا پیاده روی یا هر ورزش دیگه...

درسته عزیزم...من خودم هر فرصتی پیدا کنم میرم پیاده روی خیلی خوبه...مرسی

دختر ۲۰ ساله سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 08:14 ب.ظ http://www.20sale.blogfa.com

نه عزیزم مفیده نوشته هات..خیلی ها نمیدونن..
من نظیر مطالبت رو یه بار یادمه تو سایت مردمان دات کام خوندم..خیلی بدردم خورد..
واقعا این کارها جواب میده.
یه کاره دیگه اینه که ادم سر خودش رو به چیزایی که مورد علاقشه گرم کنه تا کمتر به اون مشکل فک کنه.
:-)

ممنون از لطفت عزیزم
جدی؟...چه جالب .درسته،در نظر اول شاید به نظر خیلی کوچیک و معمولی باشه ولی نتیجه اش عالیه
درست میگی آدم هر وقت مدت زیادی بیکار میشه تمام فکار و خیاال ها بهش هجوم میارن...
مرسی عزیزم

رها سه‌شنبه 12 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 10:43 ب.ظ http://www.raharash.blogfa

با کمال میل من هم لینکتو میزارم عزیزم
بووووس

ممنون عزیزم
بوووس

شاذه چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:19 ق.ظ http://shazze.blogsky.com

سلام ساندی جان
تمام این روشها رو مرتب استفاده می کنم... و همیشه نتیجه اش عالیه.. مگر وقتی که غم لشکر اندازد که خون عاشقان ریزد:))
داستانم تموم شد. یه سری بزن.

سلام شاذه جان
خیلی خوبه...اونکه کار همیشگی لشکر غمه!ولی خب کاریش نمیشه کرد...
حتما میام...مرسی خبرم کردی
بوس

[ بدون نام ] چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:08 ق.ظ

سلام
نوشته ات رو خوندم
خیلییییییی قشنگ بود.میتونم بگم که همه رو گفته بودی.من فقط یه چیز رو تو تموم زندگیم فهمیدم.این که آدم واقعا اگر به خوش تلقین کنه که شاده حتما شاد میشه.

سلام
ممنون..مرسی
دقیقا درسته...تلقین خیلی مهم هست...

من چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:27 ق.ظ http://who-iis-who.blogfa.com

سلام ..
راستش و بخوای پستتو نیمه خوندم ..
مغزم هیچی نمیکشه .. اونوقت باید به این چیزها هم فکر کنیم .. بی خیال دنیا ساندی جان .. دنبال چراها نباش همیشه گم هستند یا اگه پیدا باشند .. یه چرای دیگه میاد ... مراقب خودت باش !!

سلام عزیزم
دیشب اومدم خوندمت و متوجه جریان شدم...
میفهمم منظورت چیه!...خیلی وقته دنبال چرا های عجیب زندگی نیستم...اتفاقا همه این تلاشهام برای اینه تا شاید بشه این چراها رو از ذهن پاک کرد...
تو هم مواظب خودت باش عزیزم!

francois چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 06:32 ق.ظ http://www.francois.blogsky.com

a piano have two keys black and white black keys are unhappy symbol and white keys are happy symbol but for composing with piano you must press either black and white keys

خیلی جالب بود...
ممنون

دیووونه چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:04 ق.ظ http://www.ma-divoone-eshgh.blogfa.com

واقعااااااااااااا عالی بود
ادامه بده
بووووووووووس

ممنون عزیزم
چشم...
بوووووس

غریبه چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 09:32 ق.ظ http://quotidien.blogfa.com

خانم خانمی بگو چی میخونی ببنیم چی کار میتونم برات بکنم .....بوس

بوس

francois چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:49 ب.ظ http://www.francois.blogsky.com

hi sandy i wait for your new textes

francois چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:54 ب.ظ http://www.francois.blogsky.com

i wish you continue this topic i use this textes factly

یاسی چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 01:54 ب.ظ http://yasi3pd.blogfa.com/

چه روش های خوبی! ای ول! مرسی به درد می خوره! ببخشید من این مدت امتحان داشتم نرسیدم یسر بزنم به دوستان

مرسی عزیزم
خواهش میکنم...امیدوارم امتحانات رو خوب داده باشی

رها(ستایش) چهارشنبه 13 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 04:46 ب.ظ http://setayesh07.blogfa.com

سلام

خوش گذشت


لذت بردم

سعی مینماییم تک تک تمرینشان کنیم

ممنون از زحماتتان

سلام
؟!
خواهش میکنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد